Laptele de vacă – un risc sau un beneficiu?

Laptele reprezintă o sursă bună de nutrienți esențiali pentru organism, precum calciu, proteină și vitamina D, unii oameni spunând că este un aliment esențial într-o dietă echilibrată. Alții, însă, aleg să nu-l consume din diferite motive. Cert este faptul că laptele de vacă are și beneficii pentru organism, dar poate să reprezinte și un risc pentru sănătate.

Beneficii ale laptelui de vacă

Nutrienții care se regăsesc în laptele de vacă  pot să ajute corpul în diferite moduri. Laptele este renumit pentru întărirea oaselor pentru că oferă vitamina D și calciu,  iar pe lângă acest lucru, laptele poate să prevină osteoporoza. Câțiva cercetători au descoperit că oamenii mai înaintați în vârstă care consumă mai multe produse lactate au un un antioxidant puternic, glutationul, prezent în creier. Laptele de vacă poate să ajute și în reducerea riscului de boli cardiovasculare datorită cantității ridicate de potasiu și a cantității reduse de sodiu. Totuși, grăsimile saturate găsite în produsele lactate pot să crească riscul de ateroscleroză și boli de inimă, iar din acest motiv oamenii care fac parte din categoria de risc pentru infarct sau boli cardiovasculare ar trebui să opteze pentru lapte cu un procent de grăsime redus.

Riscuri

Unii oameni aleg să nu consume produse lactate, în special lapte, iar aceștia pot opta pentru o dietă specifică, de exemplu dieta vegană. Pentru alții, evitarea laptelui este absolut necesară dacă au o sensibilitate sau intoleranță la lactoză sau cazeină. Dacă o persoană intolerantă la lactoză consumă lapte, aceasta va avea o reacție imună anormală care se manifestă prin urticarie, diaree, sânge în scaun și vomă, iar în cazurile severe, aceasta poate intra în șoc anafilactic care în unele cazuri poate fi fatal. De asemenea, în cadrul unui studiu, câțiva cercetători au descoperit că consumul de lapte în cazul copiilor duce la o creștere în greutate a acestora.

Așadar, se poate afirma faptul că laptele de vacă nu este nici benefic, dar nici dăunător pentru organism, însă nu trebuie să ne bazăm pe lapte și produse lactate pentru a ne procura esențialul de nutrienți.

Distribuie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

The maximum upload file size: 128 Mo. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here